Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2020 face book twitter you tube

Το χάσαμε και φέτος το τραίνο…- Tου Σωτήρη Γαλάνη*

Το χάσαμε και φέτος το τραίνο…- Tου Σωτήρη Γαλάνη*

Ακόμη μια εορταστική περίοδος χάθηκε για την Πάτρα.

Τα καταστήματα έκαναν χαμηλούς τζίρους, η πόλη δεν κατάφερε να δώσει εορταστικό πνεύμα και χρώμα στους Πατρινούς, ούτε προσέλκυσε πολίτες έστω από όμορες περιοχές .

Η Πάτρα είναι πλέον μια πόλη με αρκετά εμπορικά σημεία. Κέντρο, Έλληνος Στρατιώτου, Ανθείας, Ακρωτηρίου. Ο Εμπορικός Σύλλογος κλείστηκε στον Έσπερο , μία γωνία που σχεδόν δεν περνάει κανείς. Ο Δήμος έστησε τα «χωριά Ποτέμκιν» στην πλατεία Β. Γεωργίου, πιστός στην ιδεοληψία του.

Την ίδια περίοδο το Αίγιο έγινε πόλος έλξης για 50 χιλιάδες επισκέπτες με την πολύ όμορφα στολισμένη πλατεία των Υψηλών Αλωνίων. Να μην μιλήσουμε για άλλες περιοχές που γιόρτασαν τον εκατομυριοστό επισκέπτη τους, οι οποίες όμως χτίζουν επι χρόνια το εορταστικό προφίλ τους, δαπανώντας  χρόνο και χρήμα, το οποίο τους επιστέφεται στο πολλαπλάσιο.

Η Πάτρα έχει το προνόμιο να έχει μια εορταστική περίοδο ένα μηνα πριν τις γιορτές. Ο  Νοέμβριος είναι ο μήνας του Αγ. Ανδρέα, τον οποίο η Μητρόπολη μας στολίζει με εκδηλώσεις, προσελκύοντας πιστούς να επισκεφτούν την πόλη μας. Οι υπόλοιποι φορείς της πόλης τι κάνουν; Αγρόν αγοράζουν.

Ο Εμπορικός Σύλλογος της Πάτρας από το «ΠΟΤΕ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ», ανοίγει τα καταστήματα 3 Κυριακές τον Δεκέμβρη. Αποτέλεσμα; Ένα διογκωμένο ωράριο  και για τα καταστήματα και τους καταναλωτές από την Πατρα, αφού καμία από τις τρείς Κυριακές δεν προσφέρεται για προσέλκυση καταναλωτών από όμορες περιοχές, αφού τα καταστήματα και των άλλων περιοχών είναι ανοικτά αυτές τις Κυριακές, και η πόλη δεν προσφέρει κάτι ιδιαίτερο.

Μια πρόταση είναι  τα καταστήματα να λειτουργούν δύο τον Δεκέμβρη και μια τον Νοέμβρη εντάσσοντας την στις γιορτές για τον Πολιούχο. Η Κυριακή του Νοέμβρη έχει το πλεονέκτημα πως οι γύρω αγορές είναι κλειστές , με την κατάλληλη διαφήμιση θα γίνει αγοραστική ευκαιρία για τους καταναλωτές, αλλά και ταμειακή τόνωση για τα καταστήματα με εισαγόμενο χρήμα.

Η αγορά της Αγ Ανδρέου είχε δείξει το δρόμο της προσέλκυσης πελατών όταν ειχε πεζοδρομηθεί ο δρόμος για κάποια απογεύματα και με εορταστικές εκδηλώσεις και χαμηλές  τιμές , γιόρτασαν την νέα Αγ. Ανδρέου μαζί με τους καταναλωτές . Κάτι ανάλογο θα μπορούσε να γίνει για τις αγορές της  Έλληνος Στρατιώτου και της Ανθείας. Να πεζοδρομηθούν η μία την μια Κυριακή του Δεκεμβρίου και η άλλη την άλλη και να ενισχυθούν  εκείνες τις Κυριακές με εορταστικές εκδηλώσεις. Αποτέλεσμα; Ο κόσμος θα δει με άλλο μάτι την αγορά του, αλλά θα μαζευτούν καταναλωτές και από άλλες περιοχές από περιέργεια για το εγχείρημα.

Οι “Μπουναμάδες” κάθε χρόνο φθίνουν όλο και περισσότερο. Ένας  θεσμός που κάποτε ηταν κεντρικό σημείο της παραμονής της  Πρωτοχρονιάς για την πόλη χάνεται. Γιατί; Γιατί τα είδη δεν συνάδουν με το εορταστικό κλίμα, αλλα και δεν στηρίζεται ο θεσμός διαφημιστικά. Θα μπορούσαν για παράδειγμα να δοθούν χώροι και σε καταστήματα τις πόλης , με εορταστικά είδη και παιχνίδια και όχι μόνο σε κατόχους άδειας πλανόδιου μικροπωλητή. Μπορεί να μετατραπεί σε έκθεση πώλησης παιχνιδιών και ειδών δώρου . Να υποστηριχτεί  με καλλιτεχνικές εκδηλώσεις και να γίνει πόλος έλξης μια ακομα περιοχή, που χρειάζεται επισκεψιμότητα, αλλά εχει και την δυνατότητα να προσφέρει υπηρεσίες εστίασης και αναψυχής.

Έτσι θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε ένα δίκτυο που θα φέρνει χαρά και στους πολίτες αλλα και στους εμπόρους της πόλης μας.

(*) Μέλος  Δ.Σ. Εμπορικού Εισαγωγικού Συλλόγου Πατρών, επικεφαλής της παράταξης «Νέα Πνοή»

επιστροφή στην κορυφή

Χρησιμοποιούμε cookies για τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρουμε και την εξατομίκευση της παρουσίασης των διαφημίσεων που βλέπετε κατά τη χρήση αυτού του ιστότοπου. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk