Δευτέρα 24 Φεβρουαρίου 2020 face book twitter you tube

Η φράση «αρκεί να γίνει» περιέχει τυφλά σημεία - Toυ Δημήτρη Αβραμίδη

Η φράση «αρκεί να γίνει» περιέχει τυφλά σημεία - Toυ Δημήτρη Αβραμίδη

Ο αρμόδιος υπουργός υποδομών Κώστας Καραμανλής διατύπωσε ευθέως την προτίμησή του. Ο αυτοκινητόδρομος Πατρών-Πύργου να κατασκευαστεί από την κοινοπραξία της Ολυμπίας οδού, δηλαδή από το σχήμα που κατασκεύασε την Πατρών-Κορίνθου.

Υπενθυμίζουμε ότι η εν λόγω κοινοπραξία αρχικά είχε αναλάβει ολόκληρο το Πάτρα-Κόρινθος-Πύργος, στη συνέχεια περιοριόριστηκε στο Πάτρα-Κόρινθος και τότε ήταν που άρχισαν οι περιπέτειες για το τμήμα Πάτρα-Πύργος. Αρχικά με τις οκτώ εργολαβίες Σπίρτζη, με τις μεγάλες εκπτώσεις, στη συνέχεια με την αδυναμία προσκόμισης εγγυητικών επιστολών εκ μέρους ενός εκ των αναδόχων και ούτω καθεξής.

Ο υπουργός, λοιπόν, διατύπωσε την προτίμησή του και το ζήτημα τώρα εκκρεμεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η συγκατάθεση της οποίας είναι απαραίτητη για έναν απλό λόγο. Αυτοί είναι που βάζουν τα χρήματα για να γίνει το έργο.

Η ικανότητα της κοινοπραξίας είναι δεδομένη. Αποτελείται από μεγάλες εταιρείες με εξαιρετικές τεχνικές δυνατότητες και την ανάλογη εμπειρία. Ωστόσο, η επέκταση της σύμβασης και η ανάθεση του έργου στην κοινοπραξία έχει ένα δύσκολο σημείο. Το έργο είχε βγει με τις οκτώ εργολαβίες του και με τις μεγάλες του εκπτώσεις με συγκεκριμένο προϋπολογισμό. Τι θα σημαίνει από οικονομική άποψη η επιστροφή στο αρχικό σχήμα; Κανείς δεν ξέρει αυτήν τη στιγμή αλλά είναι βέβαιο ότι θα προκύψει ένα επιπλέον κόστος, οπωσδήποτε μερικών δεκάδων(;) εκατ. ευρώ. Χώρια οι αποζημιώσεις προς τους ήδη εγκατεστημένους εργολάβους για τις εργασίες που στο μεταξύ έχουν κάνει.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα και υπό το κράτος του σοκ που προκαλούν τα συνεχή θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα στην Πατρών-Πύργου, συμβαίνουν δύο τινά. Σχεδόν όλοι οι τοπικοί φορείς κορυφώνουν την πίεσή τους για την κατασκευή του έργου. Και καλά κάνουν. Κι από κοντά ακούγεται η άποψη που λέει, δεν μας νοιάζει πόσο θα κοστίσει το έργο, αρκεί να γίνει.

Η άποψη αυτή, «αρκεί να γίνει…», ακούγεται προφανής, όταν διατυπώνεται από συγγενείς θανόντων στο δρόμο, όταν εκφράζει την απόγνωση μπροστά στο μοιραίο. Πράγματι, πόσο κάνουν οι ανθρώπινες ζωές; Δεν υπάρχει απάντηση, δεν μπορεί να υπάρχει. Όμως τα πράγματα αλλάζουν, όταν το θέμα τίθεται σε επίπεδο κεντρικών πολιτικών επιλογών.

Η φράση «δεν με νοιάζει το κόστος» δεν υπάρχει όταν συζητάς με τα στελέχη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αν την πεις θα σε περάσουν για τρελό. Η φράση «δεν με νοιάζει το κόστος» δεν μπορεί να ισχύει για όλους όσοι διαχειρίζονται ευρωπαϊκούς ή εθνικούς πόρους. Και δεν νομίζω ότι χρειάζεται ιδιαίτερη επιχειρηματολογία προς τούτο. Τη φράση αυτή μπορεί να την πει μόνο εκείνος που πληρώνει από την τσέπη του και κανένας άλλος.

Φοβάμαι, λοιπόν, ότι αν επικρατήσει αυτή η λογική, ακόμα κι αν συναινέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μαζί με το έργο θα μπλέξουμε και σε ένα φαύλο κύκλο καταγγελιών για εύνοια προς ημέτερους εργολάβους, για διασπάθιση χρήματος και για όλα όσα σχετικά, συνοδεύουν κάθε μεγάλο έργο στη χώρα μας.

Τ’ είχες Γιάννη, τ’ είχα πάντα; Σύμφωνοι αλλά είπαμε μήπως πάψει κάποτε ο Γιάννης να είναι μόνιμα άρρωστος με την πανάκριβη θεραπεία του να γίνεται δημοσία δαπάνη.

επιστροφή στην κορυφή

Χρησιμοποιούμε cookies για τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρουμε και την εξατομίκευση της παρουσίασης των διαφημίσεων που βλέπετε κατά τη χρήση αυτού του ιστότοπου. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk