Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019 face book twitter you tube

Καραμανλής:«Γιατί κινδυνεύει η Πατρών-Πύργου»

Καραμανλής:«Γιατί κινδυνεύει η Πατρών-Πύργου»

«Το κλίμα έχει αλλάξει», δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής στο Athens Investment Forum και σημείωσε ότι  «τα έργα υποδομής παίζουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη. Δεν ξεκίνησε ένα μεγάλο έργο υποδομής ή καθυστέρησε όποιο πήγε να ξεκινήσει».

Η πραγματικότητα, όπως είπε, είναι, ότι περιορίστηκε στην ολοκλήρωση έργων που βρήκε σε κατασκευή. «Τα έργα τελικά ανήκουν στους Έλληνες πολίτες, δεν έχει σημασία ποιος τα ξεκίνησε και ποιος τα εγκαινίασε», σημείωσε ο υπουργός Υποδομών  και συνέχισε: «Να ξεκαθαρίσω ότι υπάρχουν δύο μεγάλες σχολές πολιτικής. Η μία με μεγάλα λόγια, όπως η προηγούμενη κυβέρνηση, η άλλη σχολή επενδύει στο σχέδιο, στην συστηματική προσπάθεια. Η προηγούμενη κυβέρνηση εξήγγειλε μεγάλα έργα και δημιούργησε μία εικονική πραγματικότητα που δεν είχε σχέση με την πραγματικότητα».

ΤΟ ΠΑΤΡΑ-ΠΥΡΓΟΣ

«Το Πάτρα-Πύργος που ήταν ενιαίο, το 2015 το έσπασε η προηγούμενη κυβέρνηση σε 8 κομμάτια. 4,5 χρόνια μετά δεν έχει γίνει με κίνδυνο το έργο να απενταχθεί από τη χρηματοδότηση. Ο ΒΟΑΚ, δημοπρατήθηκε ως μία ιδέα, χωρίς χάραξη, με καμία μελέτη. Το Μετρό Θεσσαλονίκης με εγκαίνια σε μουσαμάδες. Η φιλοσοφία μίας σοβαρής χώρας όμως δεν είναι αυτή. Η αλήθεια είναι ότι έχουμε παραλάβει δύσκολη κατάσταση, δεν μπορούν να λυθούν σε μία μέρα», σχολίασε ο Υπουργός ΥΠΟΜΕ.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΑΞΟΝΕΣ  ΓΙΑ ΤΟ ΣΤΟΧΟ ΤΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

«Είμαστε έτοιμοι να υπηρετήσουμε το στόχο ανάπτυξης με 4 άξονες», ανέφερε  ο Κώστας Καραμανλής και συνέχισε λέγοντας: «Τα μεγάλα έργα να είναι εργαλεία ανάπτυξης, κληρονομήσαμε μία προβληματική κατάσταση όμως τώρα απαιτούνται ρεαλιστικές παρεμβάσεις. Απαιτείται πλήρης συνεννόηση με την Ε.Ε. Για να γίνουν έργα με υψηλή ποιότητα και χαμηλό κόστος.

Το νότιο και βόρειο τμήμα του Ε65, το Καστέλι που επίσης ενώ έχει υπογραφεί δεν έχει πάρει το «πράσινο» φως για τις πρόδρομες εργασίες, το Μετρό Θεσσαλονίκης με τα πισωγυρίσματα και το τι έγινε στο σταθμό Βενιζέλου. Πρέπει το έργο να τελειώσει το 2025 αλλιώς κινδυνεύουμε με επιστροφή κονδυλίων. Και εδώ η όποια αλλαγή, χρειάζεται έγκριση της Ευρώπης. Πρώτα λοιπόν συνεννόηση με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς».

Ο Υπουργός συνέχισε την τοποθέτησή κάνοντας αναφορά στη νέα γενιά έργων: «Δεύτερον, στρατηγικός σχεδιασμός της νέας γενιάς έργων. Όχι έργα που θα αποφασίσει ένας Υπουργός ή ένας Περιφερειάρχης, έργα που θα είναι τεκμηριωμένα με βιώσιμους δείκτες και με χρησιμότητα. Έργα για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής. Πριν λίγες μέρες υπογράψαμε έργα για την αντιπλημμυρική  προστασία για 500.000 κατοίκους αλλά και σιδηροδρομικά έργα με ηλεκτροκίνηση».

Σήμερα η χώρα έχει δίκτυο αυτοκινητόδρομων εφάμιλλο με την Ευρώπη. Όχι όμως και σιδηρόδρομο και τώρα με την COSCO ο σιδηρόδρομος και η ηλεκτροκίνηση παίζουν σημαντικό ρόλο», σημείωσε ο κ. Καραμανλής τονίζοντας την ανάγκη κάλυψης του κενού στις σιδηροδρομικές υποδομές.

«Τρίτον, οι καίριες θεσμικές  παρεμβάσεις. Δεν θα καταργήσουμε τους νόμους 4412 και 4413. Θα προσπαθήσουμε με καίριες παρεμβάσεις να κάνουμε νόμους λειτουργικούς αλλά και εφαρμογή best practices. π.χ δυνατότητα δημοπράτησης με unsolicited proposals.

Έχουμε καταπολέμηση των μεγάλων εκπτώσεων που απασχολεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το Άκτιο-Αμβρακία έχει κοστίσει 6,1εκ.ευρώ το χιλιόμετρο που αποδεικνύει ότι πρέπει να είμαστε προσεκτικοί με τις μεγάλες εκπτώσεις.

Θα προωθήσουμε τα  έργα ΣΔΙΤ, τις παραχωρήσεις και τα νέα χρηματοδοτικά εργαλεία. Το κλασικό δημόσιο έργο δεν παράγει πλέον προστιθέμενη αξία. Είναι μονόδρομος για την ανάπτυξη.

Τέταρτον, στρατηγικός στόχος τα λιμάνια. Βλέπουμε ότι τα logistics ανεβαίνουν, όμως η χώρα δεν έγινε logistics center της Ευρώπης. Να ξεπεράσουμε αγκυλώσεις, να δούμε ποια έργα σιδηροδρομικά πρέπει να υλοποιήσουμε. Θέλουμε να συνδέσουμε σιδηροδρομικά τα λιμάνια Θεσσαλονίκης, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης αλλά και τη σύνδεση με Μαύρη Θάλασσα, έργα που πρέπει να δούμε με σοβαρότητα να σχεδιαστούν και να γίνουν το συντομότερο δυνατόν», συμπλήρωσε ο Υπουργός σκιαγραφώντας τους 4 βασικούς άξονες των έργων υποδομών πάνω στους οποίους θα κινηθεί η χώρα με απώτερο στόχο την ανάπτυξη.

Οι πολιτικές προτεραιότητες έχουν τη σημασία τους όταν υπηρετούν συγκεκριμένες αρχές, δηλαδή διαφάνεια, άψογες διαδικασίες, κράτος σε ρόλο επόπτη και να δούμε ποια έργα πρέπει να προκρίνουμε. Είναι δείγμα υπανάπτυξης το συγκεντρωτικό μοντέλο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.  Ολοκληρωμένος  σχεδιασμός με ενιαία κριτήρια και να ξεπεράσουμε συμπλέγματα. Τα μεγάλα έργα πρέπει να γίνονται με στόχο την ανάπτυξη της οικονομίας. Δεν έχουν χρώμα ή κόμμα, το ίδιο και οι επενδύσεις.

Θα προχωρήσουμε με αποφασιστικούς  στόχους και χρονοδιαγράμματα,  θέλουμε τον τεχνικό κόσμο της χώρας δίπλα μας», είπε κλείνοντας ο κ. Καραμανλής.

επιστροφή στην κορυφή

Χρησιμοποιούμε cookies για τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρουμε και την εξατομίκευση της παρουσίασης των διαφημίσεων που βλέπετε κατά τη χρήση αυτού του ιστότοπου. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk