Παρασκευή 7 Αυγούστου 2020 face book twitter you tube

Η Ελλάδα «χωματερή» παλιών αυτοκινήτων- Του Νίκου Γ. Σουγλέρη

Η Ελλάδα «χωματερή» παλιών αυτοκινήτων- Του Νίκου Γ. Σουγλέρη

Τα στοιχεία είναι αποκαρδιωτικά καθώς η χώρα μας τείνει να γίνει μια σύγχρονη «χωματερή» των παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Κι αυτό γιατί η αγορά αυτοκινήτου κυριαρχείται ήδη από εισαγωγές μεταχειρισμένων ΙΧ αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών, τα οποία πολλές ξένες χώρες τα "σπρώχνουν" σε άλλες χώρες λόγω ρύπων.

Και όχι μόνο αυτό, τα περισσότερα από αυτά έχουν παραποιημένα στοιχεία (αριθμός χιλιομέτρων) και δεν υπόκεινται στους νόμιμους ελέγχους με αποτέλεσμα να δεκαπλασιασθούν την τελευταία πενταετία οι πωλήσεις. Από τα 6.280 οχήματα το 2015 καταγράφηκε αύξηση με τις εισαγωγές να φθάνουν τις 71.000 περίπου. Κι αν δεν αλλάξει κάτι, στο τέλος του 2020 με τους ρυθμούς που εισάγονται θα φθάσουμε στις 80.000 εισαγωγές.

Αντίστοιχη είναι και η κατάσταση και στα μικρά φορτηγάκια καθώς τα μεταχειρισμένα θα είναι διπλάσια από τα καινούργια.

Εκείνο που είναι ανησυχητικό είναι ότι η χώρα μας έχει έναν από τον πιο γηρασμένους στόλους αυτοκινήτων της Ευρωζώνης.

Με την μέση ηλικία των εισαγόμενων αυτοκινήτων να είναι άνω των δέκα ετών και μόλις το 5,5% εξ αυτών είναι νέας τεχνολογίας. Όσο δε τα επιβατικά που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους της χώρας μας έχουν μέση ηλικία 15,5 έτη, ενώ το 85% εξ αυτών είναι παλαιότερα των δέκα χρόνων.

Η πολιτεία εκτιμώ ότι πρέπει να αγγίξει αυτό το πρόβλημα. Πέραν από τις εισφορές και τους δασμούς που δεν εισπράττει το κράτος το κόστος είναι μεγάλο για το περιβάλλον, ενώ υπάρχει κίνδυνος στην ασφάλεια των επιβατών. Κι αυτό γιατί τα παλαιότερα είναι πιο ρυπογόνα. Οι έλεγχοι στα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι ανεπαρκείς και επιβάλλεται άμεσα η διασύνδεση των ΚΤΕΟ κάθε χώρας για να γίνεται εξακρίβωση των στοιχείων.

Και σε ορισμένες περιπτώσεις, οι τιμές τους είναι μεγαλύτερες σε σύγκριση με τα εγχώρια μετάχειρισμενα οχήματα που βρίσκονται σε καλύτερη κατάσταση.

Η εισαγωγή μεταχειρισμενων εμποδίζει ακόμα την πώληση των εγχώριων μεταχειρισμενων ενώ ο καταναλωτής δεν μπορεί να πωλήσει το δικό του παλιό αυτοκίνητο, λογω αθέμιτου ανταγωνισμού.

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι η γήρανση του «στόλου» και η απαξίωση των εγχώριων μεταχειρισμένων οχημάτων και η αγορά παραμένει καθηλωμένη.

Έτσι, αργά και σταθερά το επόμενο βήμα είναι η ηλεκτροκίνηση που ήδη έχει τεθεί σε διαβούλευση και αποτελεί το μέλλον στην αγορά του αυτοκινήτου στην Ελλάδα.

επιστροφή στην κορυφή

Χρησιμοποιούμε cookies για τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρουμε και την εξατομίκευση της παρουσίασης των διαφημίσεων που βλέπετε κατά τη χρήση αυτού του ιστότοπου. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk