Παρασκευή 14 Αυγούστου 2020 face book twitter you tube

Εγκαίνια στη νέα γραμμή- Την προσεχή Τρίτη στο Αίγιο παρουσία του Υπουργού Υποδομών, Κ. Καραμανλή, στελεχών του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και τοπικών φορέων

Εγκαίνια στη νέα γραμμή- Την προσεχή Τρίτη στο Αίγιο παρουσία του Υπουργού Υποδομών, Κ. Καραμανλή, στελεχών του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, αλλά και τοπικών φορέων

 

Του Φώτη Π. Καλύβα

Την προσεχή Τρίτη, 14 Ιουλίου, προγραμματίζεται να πραγματοποιηθούν τα επίσημα εγκαίνια της σιδηροδρομικής γραμμής στο Αίγιο, παρουσία του υπουργού Υποδομών, Κώστα Καραμανλή, αλλά και τοπικών φορέων, όπως και στελεχών του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η ώρα των εγκαινίων δεν έχει «κλειδώσει» ακόμα, κάτι όμως που θα γίνει σήμερα κατά πάσα πιθανότητα.

Τα δρομολόγια προς (και από) το Αίγιο ξεκίνησαν από τις 22 Ιουνίου, γεγονός που έβαλε και πάλι την Αχαΐα στον «σιδηροδρομικό χάρτη» μετά από υπερδεκαετή απουσία.

Υπενθυμίζεται ότι το Αίγιο συνδέεται πλέον με την πρωτεύουσα (το τρένο φτάνει μέχρι τον Πειραιά, καθώς και το αεροδρόμιο “Ελευθέριος Βενιζέλος”), με έξι ζεύγη δρομολογίων, που είναι τα εξής:

  • Στο τμήμα Αίγιο-Κιάτο-Αεροδρόμιο εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αίγιο: 07:38, 12:38 και 17:38.
  • Στο τμήμα Αίγιο-Κιάτο-Αθήνα-Πειραιάς εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αίγιο: 09:57, 14:57 και 19:33.
  • Στο τμήμα Πειραιάς-Αθήνα-Κιάτο-Αίγιο εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από τον Πειραιά: 04:38 (από Αθήνα), 09:17 και 14:17.
  • Στο τμήμα Αεροδρόμιο-Κιάτο-Αίγιο εκτελούνται 3 δρομολόγια, με ώρες αναχώρησης από το Αεροδρόμιο: 06:49, 11:49 και 16:49.

Στο τμήμα Αίγιο-Κιάτο-Αίγιο, πραγματοποιούνται ενδιάμεσες στάσεις σε Ελίκη, Διακοπτό (ανταπόκριση με Οδοντωτό Σιδηρόδρομο για Καλάβρυτα), Πλάτανο, Ακράτα, Λυγιά, Λυκοποριά και Ξυλόκαστρο.

Το έργο είχε συνολικό προϋπολογισμό 848 εκατ. ευρώ και συγχρηματοδοτήθηκε από πόρους του Ταμείου Συνοχής 2000-2006, καθώς κι από πόρους του ΕΣΠΑ.

ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΚΑΙ Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ

Σε ότι αφορά τον σιδηροδρομικό σταθμού Αιγίου πάντως, έχει ήδη διαπιστωθεί ένα σημαντικό ζήτημα και αυτό είναι ο…. δρόμος πρόσβασης, που σε καμία περίπτωση δεν εξυπηρετεί την εύκολη πρόσβαση πολιτών.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο έχει ήδη λάβει σοβαρά υπόψη του το συγκεκριμένο πρόβλημα και δρομολογεί τη λύση, καθώς η συγκεκριμένη «λεπτομέρεια» (!) δεν είχε προβλεφθεί στον σχεδιασμό που είχε γίνει αρχικά.. Επίσης, αξίζει να αναφερθεί πως η γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο δεν έχει ηλεκτροκίνηση, κάτι που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το 2022. Έτσι, μέχρι τότε, τα δρομολόγια μεταξύ Κιάτου και Αιγίου θα εκτελούνται με τα ντιζελοκίνητα rail bus, ενώ μετά το Κιάτο (και προς την Αθήνα) κινούνται οι ηλεκτροκίνητες αμαξοστοιχίες.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΕΤΑ ΤΟ ΑΙΓΙΟ ΣΤΟΝ ΨΑΘΟΠΥΡΓΟ

Σημειώνεται ότι αυτή τη στιγμή βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες για την κατασκευή της υποδομής της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα μεταξύ Αιγίου - Ψαθοπύργου – Πάτρας (περιοχή Μποζαΐτικα).

Το τμήμα μεταξύ Αιγίου και Ψαθοπύργου, είναι μήκους 21,5 χλμ και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει την κατασκευή της δίδυμης σήραγγας Παναγοπούλας, συμπεριλαμβανομένων των Cut & Cover εισόδων και εξόδων. Χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους και από τον χρηματοδοτικό μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη» (Connecting Europe Facility), ενώ έχει προϋπολογισμό 315 εκ. ευρώ.

Επίσης, το τμήμα μεταξύ Ψαθοπύργου και Πάτρας (Μποζαίτικα) είναι μήκους 10,5 χλμ και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει δύο Cover & Cut, (ένα στην περιοχή Αγ. Βασιλείου και ένα στην περιοχή του Ρίου), 10 ανισόπεδες διαβάσεις και 4 σιδηροδρομικές γέφυρες συνολικού μήκους 60μ. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 117 εκ. ευρώ και χρηματοδοτείται επίσης από το πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη».

Τέλος, σε εκκρεμμότητα υφίσταται το έργο μεταξύ Ρίου και Πάτρας, για το οποίο πρόσφατα ο κ. Καραμανλής παρουσίασε την πρόταση για υπογειοποίηση συνολικού μήκους 5,16 χλμ, στο τμήμα από την οδό Κανελλοπούλου μέχρι τον Άγιο Ανδρέα, με στόχο την ανεμπόδιστη πρόσβαση προς το θαλάσσιο μέτωπο, αλλά και την αστική ανάπλαση των επίγειων σημείων διέλευση του (υπόγειου) τρένου. Από την πλευρά της, η δημοτική αρχή μαζί με εκπροσώπους κοινωνικών συλλογικοτήτων του Ρίου και του Καστελακάμπου διεκδικούν και την υπογειοποίηση του τμήματος μεταξύ Ρίου και οδού Κανελλοπούλου.

επιστροφή στην κορυφή

Χρησιμοποιούμε cookies για τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρουμε και την εξατομίκευση της παρουσίασης των διαφημίσεων που βλέπετε κατά τη χρήση αυτού του ιστότοπου. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk