Τετάρτη 8 Ιουλίου 2020 face book twitter you tube

«Απίστευτος ο φόρτος»- Τι επισημαίνει ο Δημήτρης Μπόκαρης, ειδικός γραμματέας της Ένωσης Λογιστών Φοροτεχνικών Αχαΐας

«Απίστευτος ο φόρτος»- Τι επισημαίνει ο Δημήτρης  Μπόκαρης, ειδικός γραμματέας της Ένωσης Λογιστών Φοροτεχνικών Αχαΐας

 

Αντιμέτωποι με έναν τεράστιο φόρτο εργασίας έχουν βρεθεί αυτήν την περίοδο οι λογιστές και οι φοροτεχνικοί, μετά την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που προβλέπει ότι οι Α.Π.Δ. των εργαζομένων, των οποίων οι συμβάσεις εργασίας τελούν σε αναστολή, υποβάλλονται από τον εργοδότη.

Ο ειδικός γραμματέας της Ένωσης Λογιστών Φοροτεχνικών Ν. Αχαΐας Δημήτρης Μπόκαρης επισημαίνει στην «Γ» τα εξής: «ο φόρτος εργασίας που θα επωμιστούν οι συνάδελφοι θα είναι τεράστιος καθώς θα πρέπει να υπολογίσουν μισθοδοσία για το επόμενο διάστημα όπως προβλέπει η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Προσπαθώντας να ερμηνεύσω αυτή την απόφαση συμπεραίνω ότι ελήφθη για να μπορεί το κράτος να επιδοτήσει τις ασφαλιστικές εισφορές των εργαζομένων με βάση τον ονομαστικό μισθό. Διότι όπως αναφέρεται στην Π.Ν.Π. η δαπάνη της πλήρους ασφαλιστικής τους κάλυψης υπολογίζεται επί των ονομαστικών μισθών τους. Επομένως και με σκοπό να γίνει ορθή επιδότηση (από το κράτος) των αναλογούντων εισφορών, θέλει να γνωρίζει μέσω της ΑΠΔ το σύνολο των μηνιαίων αποδοχών των εργαζομένων. Ωστόσο γεννώνται πλήθος ερωτημάτων για το κατά πόσο θα μπορεί να εφαρμοστεί τεχνικά μια τέτοια απόφαση».

OI ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ

Παράλληλα, καταγράφει τις τεχνικές δυσκολίες. «Με το προηγούμενο καθεστώς, ένας λογιστής έπρεπε να κάνει τα εξής βήματα: Υπολογισμός Μισθοδοσίας, Υπολογισμός Εισφορών & ΑΠΔ, Υπολογισμός ΦΜΥ για Βεβαίωση Αποδοχών, Εκκαθάριση Μισθοδοσίας σε Τράπεζα, Έκδοση Λογιστικού Άρθρου. Τώρα, πρέπει να γίνουν οι παρακάτω ενέργειες για παράδειγμα, για έναν εργαζόμενο  σε επισιτιστικό κατάστημα που μπήκε σε αναστολή στις 14 Μαρτίου

  • ΒΗΜΑ 1ο: Στο μήνα Μάρτιο, για όλους όσους εντάχθηκαν στο καθεστώς αναστολής εργασίας, θα πρέπει σίγουρα να υπάρξει υπολογισμός μισθοδοσίας μέχρι την ημερομηνία αναστολής δηλαδή έως τις 17 Μαρτίου.
  • ΒΗΜΑ 2ο: Και θα πρέπει παράλληλα να υπάρξει αντίστοιχος υπολογισμός ασφαλιστικών εισφορών και φυσικά να υπολογιστεί το καθαρό πληρωτέο του κάθε εργαζόμενου.
  • ΒΗΜΑ 3ο: Φυσικά θα πρέπει να υπολογιστεί και ο αντίστοιχος φόρος (ΦΜΥ & Εισφορά Αλληλεγγύης)
  • ΒΗΜΑ 4ο: Στην συνέχεια θα πρέπει να δημιουργηθεί το Αρχείο Πληρωμής Τραπέζης για την εκκαθάριση του εργαζομένου,
  • ΒΗΜΑ 5ο: Άρα φυσιολογικά, η ΑΠΔ θα έπρεπε να υπολογιστεί (σε πλήρη απασχόληση με 12 ημέρες ασφάλισης) μόνο για αυτό το διάστημα
  • ΒΗΜΑ 6ο: Πλέον θα πρέπει να υπολογιστεί άλλη μια ΑΥΤΟΝΟΜΗ μισθοδοσία, στον ίδιο μήνα όπου να υπολογιστεί ο ονομαστικός (καταβαλλόμενος) μισθός για το υπολειπόμενο διάστημα.
  • ΒΗΜΑ 7ο: Για το ίδιο διάστημα θα πρέπει να υπολογιστούν ΑΥΤΟΝΟΜΑ οι εισφορές του εργαζομένου τις οποίες θα πάει μετά το κράτος και θα τις επιδοτήσει στον Ε.Φ.Κ.Α.
  • ΒΗΜΑ 8ο: Και στην συνέχεια θα πρέπει να εξαιρεθούν οι αποδοχές που θα υπολογιστούν για την αναστολή εργασίας ούτως ώστε ο εργοδότης να μπορεί (μέσω τραπέζης) να στείλει την σωστή εκκαθάριση μισθοδοσίας
  • ΒΗΜΑ 9: Διαχωρισμός θα πρέπει να υπάρξει και για το σκέλος των φορολογικών υποχρεώσεων, κάτι που πλέον θα απαιτεί την διαγραφή κάθε υπολογιζόμενου φόρου ή εισφοράς αλληλεγγύης για το διάστημα αναστολής εργασιών. Δηλαδή θα πρέπει κατά τον αυτόνομο υπολογισμό μισθοδοσίας, να υπάρξει παράμετρος που δεν θα υπολογίζει κανένα φόρο.
  • ΒΗΜΑ 10ο: Ο διαχωρισμός θα πρέπει να γίνει και για την λογιστική εγγραφή, δηλαδή στο λογιστικό άρθρο που δημιουργείται από την μισθοδοσία
  • ΒΗΜΑ 11ο: Η αυτόνομη μισθοδοσία που θα υπολογιστεί για την αναστολή εργασίας θα πρέπει να εξαιρεθεί από τον υπολογισμό του Δώρου Πάσχα αλλά και του Επιδόματος Αδείας (αν πρόκειται για εργαζόμενους οι οποίοι βρίσκονται στο 1ο ή στο 2ο ημερολογιακό έτος)
  • ΒΗΜΑ 12ο: Οι ημέρες που θα υπολογιστούν για το καθεστώς αναστολής εργασίας, θα πρέπει πλέον να εξαιρεθούν και από αυτές που διαμορφώνουν τις δικαιούμενες ημέρες αδείας (αν πρόκειται για εργαζόμενους οι οποίοι βρίσκονται στο 1ο ή στο 2ο ημερολογιακό έτος).

Τέλος, ο κ. Μπόκαρης επισημαίνει οι λογιστές ζητούν να απλοποιηθεί η διαδικασία με αυτοματοποιημένο τρόπο απ ευθείας με πρόσβαση του ΕΦΚΑ στους Πίνακες Προσωπικού όπου εκεί αποτυπώνεται ξεκάθαρα ο μισθός (ή το ημερομίσθιο) των εργαζομένων καθώς και το καθεστώς εργασίας (πλήρης, μερική ή εκ περιτροπής απασχόληση), επισημαίνοντας ότι τις δύσκολες αυτές στιγμές που βιώνουμε, είναι πραγματικά μη ελεγχόμενη η κατάσταση για το σύνολο των απασχολούμενων σε λογιστικά γραφεία ή τμήματα μισθοδοσίας επιχειρήσεων.

επιστροφή στην κορυφή

Χρησιμοποιούμε cookies για τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρουμε και την εξατομίκευση της παρουσίασης των διαφημίσεων που βλέπετε κατά τη χρήση αυτού του ιστότοπου. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk