Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2020 face book twitter you tube

Πτώση πωλήσεων και στις εκπτώσεις- Επτά στα δέκα καταστήματα σημειώνουν χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι

Πτώση πωλήσεων και στις εκπτώσεις- Επτά στα δέκα καταστήματα σημειώνουν χειρότερες επιδόσεις σε σχέση με πέρυσι

 

Συνεχίζονται οι «χαμηλές πτήσεις» στην αγορά, καθώς σύμφωνα με νέα έρευνα του ΙΝΕΜΥ-ΕΣΕΕ για το πρώτο 15θήμερο των θερινών εκπτώσεων, στην μεγάλη πλειοψηφία των εμπορικών επιχειρήσεων – ιδιαίτερα των μικρομεσαίων – καταγράφεται πτώση πωλήσεων.

Τα κυριότερα συμπεράσματα της έρευνας, είναι τα εξής: 

  1. Σε σύγκριση με το αντίστοιχη περίοδο του των θερινών εκπτώσεων του 2019, σχεδόν επτά στις δέκα επιχειρήσεις (68%) κατέγραψαν πτώση των πωλήσεων και μόλις το 8% αύξηση. Στην ένδυση-υπόδηση οι περισσότερες επιχειρήσεις (72%) σημείωσαν υποχώρηση του κύκλου εργασιών τους σε σχέση με πέρυσι, ενώ το αντίστοιχο μέγεθος περιορίζεται στις μισές (48%) στα είδη ψυχαγωγίας/ επιμορφωτικά είδη.
  2. Σχεδόν οκτώ στις δέκα (77%) επιχειρήσεις προχώρησαν σε ειδικές προσφορές από την επανέναρξη λειτουργίας τους μετά το “lockdown” έως τις θερινές εκπτώσεις. Πιο επιθετικά μάλιστα κινήθηκαν οι επιχειρήσεις ένδυσης και υπόδησης καθώς οκτώ στις δέκα υιοθέτησαν πολιτική προσφορών με την άρση του “lockdown”.
  3. Ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι οι μικρότερες επιχειρήσεις φαίνεται να επλήγησαν σε ισχυρότερο βαθμό. Ειδικότερα, σχεδόν οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις με ετήσιο κύκλο εργασιών κάτω των 45.000 ευρώ εμφάνισαν πτώση πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο δεκαπενθήμερο του 2019, έναντι σχεδόν έξι στις δέκα με τζίρο άνω των 45.000 ευρώ.
  4. Για το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων (72%), το ποσοστό έκπτωσης επί των αρχικών τιμών δεν ξεπέρασε το 40%, με τον κύριο όγκο, βάσει δραστηριότητας, να καθορίζει το ποσοστό έκπτωσης στο εύρος 21%-40%.
  5. Σχεδόν έξι στις δέκα (58%) θεωρούν πως οι πωλήσεις τους κατά το πρώτο 15θήμερο των εκπτώσεων ήταν χειρότερες από ότι ανέμειναν, παρά το γεγονός ότι είχαν συνυπολογίσει τις επιπτώσεις της πανδημίας.
  6. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και από τη χαμηλότερη σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα επισκεψιμότητα για τρεις στις τέσσερις (74%) επιχειρήσεις. Το εύρημα αυτό μπορεί να συνδέεται και με τη ραγδαία άνοδο των ηλεκτρονικών αναζητήσεων/ πωλήσεων, καθώς εξαιρετικά μεγάλη πτώση της επισκεψιμότητας σημειώθηκε σε οκτώ στις δέκα (81%) επιχειρήσεις οικιακού εξοπλισμού και σε τρεις στις τέσσερις (75%) στην ένδυση-υπόδηση.
  7. Περισσότερες από οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις (84%) θεωρούν ότι οι καταναλωτές είναι συγκρατημένοι στις αγορές τους, εξέλιξη που αποδίδεται στη γενικευμένη αβεβαιότητα που προκάλεσε η πανδημία.
  8. Σχεδόν τρεις στις τέσσερις επιχειρήσεις (72%) δήλωσαν πως επηρεάστηκαν σε πολύ μεγάλο και μεγάλο βαθμό από την πανδημία ενώ σε μικρό βαθμό ή καθόλου μόνο το 6%.
  9. Ωστόσο, μόλις το 22% των επιχειρήσεων θεωρούν ότι τα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας τους έχουν δυσκολέψει σε μεγάλο ή πολύ μεγάλο βαθμό. Αντίθετα, το 41% σε μικρό ή καθόλου βαθμό.
  10. Το παραπάνω εύρημα επιβεβαιώνεται και από τις απαντήσεις για το κόστος προσαρμογής της επιχείρησης στο νέο πλαίσιο λειτουργίας λόγω Covid-19 αφού το 42% δήλωσε ότι το κόστος ήταν μικρό ή μηδαμινό και μόλις το 19% ότι ήταν υψηλό και πολύ υψηλό. Οι επιχειρήσεις μάλιστα με τζίρο έως 45.000 ευρώ ήταν πιο ευαίσθητες στο εν λόγω κόστος προσαρμογής, καθώς το 27% και το 39% αυτών χαρακτήρισαν το κόστος μεγάλο/ πολύ μεγάλο και μέτριο αντίστοιχα (τα μεγέθη για τις επιχειρήσεις άνω των 45.000 διαμορφώθηκαν σε 13% και 30%). Εντούτοις, η αυστηροποίηση των μέτρων από τις 29 Ιουλίου (υποχρεωτική χρήση μάσκας στα καταστήματα λιανικής) ενδέχεται να πιέσει ανοδικά το σχετικό κόστος για το σύνολο των επιχειρήσεων λιανικής.
  11. Οι επιχειρήσεις διατηρούν σταθερά αρνητική θέση απέναντι στη λειτουργία τις Κυριακές. Η λειτουργία την Κυριακή, 19 Ιουλίου για περισσότερες από της μισές (53%) επιχειρήσεις δεν επηρέασε τον τζίρο της εκπτωτικής περιόδου, ενώ τέσσερις στις δέκα υποστήριξαν ότι τον επηρεάζει αρνητικά.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε μεταξύ 27 Ιουλίου και 29 Ιουλίου 2020. Ήταν τηλεφωνική με χρήση δομημένου ερωτηματολογίου σε δείγμα 250 επιχειρήσεων, σε πανελλαδικό επίπεδο, εφαρμόζοντας στρωματοποιημένη δειγματοληψία βάσει τη δραστηριότητα και τη γεωγραφική περιοχή σε επιχειρήσεις που συμμετείχαν στις εκπτώσεις με αντικείμενο τον οικιακό εξοπλισμό, τα ψυχαγωγικά/ επιμορφωτικά είδη και τα την ένδυση/ υπόδηση και δέρμα. Το μέγιστο σφάλμα διαμορφώθηκε στο ±6,8%.

επιστροφή στην κορυφή

Χρησιμοποιούμε cookies για τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρουμε και την εξατομίκευση της παρουσίασης των διαφημίσεων που βλέπετε κατά τη χρήση αυτού του ιστότοπου. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk