Παρασκευή 10 Ιουλίου 2020 face book twitter you tube

Ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στη ζωή μας!- Του Νίκου Γ. Σουγλέρη

Ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στη ζωή μας!- Του Νίκου Γ. Σουγλέρη

 

Την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος επέλεξε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης να ανακοινώσει την στροφή της πολιτείας προς στην ηλεκτροκίνηση των αυτοκινήτων.

Ένα εγχείρημα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μάλιστα με πολλούς αποδεκτες. Ένα εγχείρημα με μεγάλη περιβαντολλογική αλλά και οικονομική υπεραξία. Με την πρωτοβουλία αυτή που ήταν και προεκλογική (δέσμευση της κυβέρνησης) θα θεσπισθούν ευνοϊκά μέτρα τόσο για την αγορά των αυτοκινήτων όσο για τις υποδομές.

Είναι μια πρωτοβουλία που ο στρατηγικός της σχεδιασμός κινείται στην πράσινη ανάπτυξη - οικονομία και την καθαρή ενέργεια.

Η ιδέα έχει αφετηρία το 1990 όταν σε πολλές Ευρωπαϊκές χώρες έκαναν την εμφάνιση τους δειλά - δειλά τέτοιες πρωτοβουλίες στην Ελλάδα παρόλο τις επαναλαμβανόμενες εξαγγελίες από προηγούμενες κυβερνησεις ο Κυριάκος Μητσοτάκης πρωταγωνιστής ο ίδιος σήμερα το κάνει πράξη.

Ο σχεδιασμός είναι έτοιμος υλοποίησιμος αφού θα δοθούν όχι μόνο οικονομικά κίνητρα αλλά και φορολογικές απαλλαγές αλλά και ευνοϊκές ρυθμίσεις και υποδομές φόρτισης στα στα πάρκινγκ τον νέων κτηρίων αλλά και σε δημόσιους χώρους και στις πιατσες των ταξί.

Για την απόκτηση τους προβλέπει ακόμα απαλλαγές από εισοδήματα ή παραχώρηση οχήματος μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 gCo2/km. Ακόμα φορολογικές αποσβέσεις στα μέσα μεταφοράς και ακόμα για την απόκτηση ενός νέου Ι.Χ. η ελάφρυνση οικονομική θα ανέρχεται στα 1.200 ευρώ για ιδιώτες και 2.480 ευρώ για τις εταιρείες.

Αξίζει να αναφέρουμε ακόμα ότι σήμερα τα αυτοκίνητα αποτελούν μόνο το 0,33% του στόλου των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν και αυτό γιατί μέχρι τώρα οι βασικοί λόγοι της μικρής διείσδυσης είναι αφενός το υψηλό κόστος και αφετέρου η έλλειψη επαρκούς υποδομής επαναφορτισης.

Για αυτό τον λόγο οι τιμές των ηλεκτροκινητων αυτοκινήτων ήταν υψηλές και εφθαναν μέχρι τις 25 χιλιάδες ευρώ.

Σήμερα τα πράγματα αλλάζουν και με το καινούργιο νομοσχέδιο και αυτές τις σωστές προδιαγραφές πολλοί συμπολίτες μας με παλιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα θα τρέξουν για την αγορά νέου αυτοκίνητου.

Θυμίζουμε ότι μέχρι σήμερα η μέση ηλικία των οχημάτων ιδιωτικης χρήσης στη χώρας είναι τα 15 έτη. Η χώρα μας κατατάσσεται τετάρτη από τέλος ανάμεσα στις 27 χώρες της Ε.Ε. πάνω από την Ρουμανία, την Λιθουανία και την Λετονία. Στην ίδια θέση από το τέλος βρισκόμαστε και στις πωλήσεις οχημάτων χαμηλών ρύπων. Στόχος είναι μέχρι το 2030 ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα πωλούνται να είναι ηλεκτροκινητα.

Τελος ποτέ δεν είναι αργά όμως και εδώ πρέπει να κάνουμε το σωστό!

επιστροφή στην κορυφή

Χρησιμοποιούμε cookies για τη βελτιστοποίηση των υπηρεσιών που προσφέρουμε και την εξατομίκευση της παρουσίασης των διαφημίσεων που βλέπετε κατά τη χρήση αυτού του ιστότοπου. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με τη χρήση των cookies. Μάθετε περισσότερα privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk